Yhdistyksen kevätkokous siirtyy myöhemmäksi koronavirusepidemian vuoksi

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen hallitus päätti kokouksessaan 7.4.2020, että yhdistyksen kevätkokous siirretään säännöissä määrättyä aikaa myöhemmäksi koronavirusepidemian vuoksi. Yhdistyksen hallitus katsoo, että terveyden suojaaminen on vahvempi arvo kuin yhdistyksen sääntöjen määräys kokouksen pitoajasta. Lisäksi yhdistysdemokratian näkökulmasta ei ole perusteltua järjestää kokousta sellaisena ajankohtana, jolloin jäsenet eivät tosiasiassa voi edes osallistua kokoukseen. Suurin osa yhdistyksen jäsenistä kuuluu riskiryhmään. Yhdistyksen säännöissä ei ole kirjausta etäyhteyden käyttämisestä vuosikokouksessa ja tällöin kokousta ei voi järjestää etäyhteyksin.

Kevätkokous tullaan pitämään myöhemmin. Yhdistyksen hallitus seuraa tilannetta ja tilanteen salliessa kutsuu yhdistyksen jäsenet kevätkokoukseen erillisellä ilmoituksella.

Yhdistyksen hallitus toivottaa kaikille hyvää kevättä ja voimia koronaepidemian keskelle. Pidetään toisistamme huolta!