Kurssit

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys järjestää Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) tukemia kursseja eri puolilla Pohjois-Suomea. Kurssille paras aika olisi hakea yhden-kahden vuoden kuluttua sairastumisesta.

Kurssit on tarkoitettu ensisijaisesti sellaisille syöpään sairastuneille, jotka eivät ole aiemmin olleet syövän takia kurssilla. Kurssit ovat osallistujille maksuttomia. STEA:n kursseilla osallistujat kustantavat matkat itse. Myös Kela järjestää kursseja syöpäpotilaille.

Kursseja rahoittavat Kela ja STEA. Kelan ja STEA:n tukemille kursseille haetaan erillisillä hakulomakkeilla. Kelan hakulomake on KU 132 (harkinnanvarainen kuntoutus). Liitteeksi tarvitaan lääkärin B-lausunto kuntoutuksen tarpeesta tai kuntoutussuunnitelma / epikriisi, jossa on lääkärin suositus kurssille.

Syöpää sairastavan sopeutumisvalmennuskurssit, järjestäjänä Kela

STEA:n rahoittamille kursseille haetaan erillisellä lomakkeella. Kurssihakemukseen ei tarvitse liitteitä. STEA:n kurssihakemukset lähetetään järjestävälle syöpäyhdistykselle ja Kelan kurssihakemukset Kelalle suoraan. Kurssihakemuksia saa syöpäyhdistyksiltä, Kelalta sekä kuntoutusohjaajalta.

Hakemus STEA:n tukemalle kurssille

Hakemus STEA:n tukemalle läheisten surukurssille

Hakemus STEA:n tukemalle perheiden surukurssille

Terveet Lynchin geenivirheen kantajat omaisensa/läheisensä kanssa -kurssi

7.-9.10.2022 ja etätapaaminen 10.11.2022. Kurssipaikkana on Rokua Health & Spa Utajärvellä.

Kurssin asiantuntijaluennoilta saat tietoa Lynchin oireyhtymästä, seurannoista ja omasta hyvinvoinnista. Saat myös vinkkejä oireyhtymän kanssa elämiseen ja hyviä keskusteluja muiden Lynchin oireyhtymä -diagnoosin saaneiden kanssa. Virkistäydyt ja pääset irti arjesta viikonlopun ajaksi.

Kurssilla ohjaajina toimivat Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja sekä OYS:n perinnöllisyyspoliklinikan neuvontahoitaja.

Kurssille otetaan 8 paria. Hakuaika päättyy 31.7.2022.

Lisätietoja antaa Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Virpi Sipola 0400 944 263, virpi.sipola@pssy.org

Tutustu Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen kursseihin ja ryhmiin.

Mitä syöpäjärjestöjen kurssit ovat?

Henkilötietojen käsittely kurssien yhteydessä

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Voit hakea myös muille Syöpäjärjestöjen järjestämille kursseille. Kursseja järjestetään eri puolilla Suomea.

Tutustu kurssivalikoimaan