Kuntoutuskurssit

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys järjestää Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) tukemia sopeutumisvalmennuskursseja eri puolilla Pohjois-Suomea. Kurssille paras aika olisi hakea yhden-kahden vuoden kuluttua sairastumisesta.

Kurssit on tarkoitettu ensisijaisesti sellaisille syöpään sairastuneille, jotka eivät ole aiemmin olleet syövän takia kurssilla. Kurssit ovat osallistujille maksuttomia. Myös Kela järjestää kursseja syöpäpotilaille.

Sopeutumisvalmennuskursseja rahoittavat Kela ja STEA. Kelan ja STEA:n tukemille kursseille haetaan erillisillä hakulomakkeilla. Kelan hakulomake on KU 132 (harkinnanvarainen kuntoutus). Liitteeksi tarvitaan lääkärin B-lausunto kuntoutuksen tarpeesta tai kuntoutussuunnitelma / epikriisi, jossa on lääkärin suositus kurssille.

Hakulomake Kelan tukemalle kurssille

STEA:n rahoittamille kursseille haetaan erillisellä lomakkeella. Kurssihakemukseen ei tarvitse liitteitä. STEA:n sopeutumisvalmennuskurssihakemukset lähetetään järjestävälle syöpäyhdistykselle ja Kelan kurssihakemukset Kelalle suoraan. Kurssihakemuksia saa syöpäyhdistyksiltä, Kelalta sekä kuntoutusohjaajalta.

Hakulomake STEA:n rahoittamalle kurssille

STEA:n ja Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen sopeutumisvalmennuskurssit 2018

KURSSILUETTELO:

Voimaa Lapista -kurssi
Syövän sairastaneet työikäiset naiset,
4.-6.5 ja 24.-26.8.2018 Hotelli Levitunturi.
Viimeinen hakupäivä 6.4.2018.

Liikkeellä, liikuntapainotteinen avokurssi
Syövän sairastaneet työikäiset naiset,
5.9-28.11.2018 Rovaniemi.
Viimeinen hakupäivä 8.8.2018.

Parantumatonta syöpää sairastavien parikurssi
Palliatiivisessa hoidossa olevat läheisensä kanssa,
10.-14.9.2018 Rokua.
Viimeinen hakupäivä 3.8.2018.

Syöpä ja periytyvyys -kurssi
Syövän sairastaneet CDH1-geenivirheen kantajat läheisensä kanssa,
16.-18.11.2018 Rokua.
Tämän kurssin tiimoilta ole yhteydessä ensin Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Virpi Sipolaan p. 0400 944 263.

Kurssihakemus lähetetään osoitteeseen:
Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys, Virpi Sipola, Rautatienkatu 22 B 13, 90100 OULU tai sähköinen hakemus virpi.sipola@pssy.org

Lisätietoja kursseista saat Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksestä.

Tutustu Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen kuntoutuspalveluihin.

Mitä sopeutumisvalmennus on?

Muut Syöpäjärjestöjen kuntoutuskurssit

Voit hakea myös muille Syöpäjärjestöjen ja Kelan järjestämille sopeutumisvalmennuskursseille. Kursseja järjestetään eri puolilla Suomea.

Tutustu kurssivalikoimaan