Kuntoutuskurssit

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys järjestää Raha-automaattiyhdistyksen (Ray) tukemia sopeutumisvalmennuskursseja eri puolilla Pohjois-Suomea. Kurssille paras aika olisi hakea yhden-kahden vuoden kuluttua sairastumisesta.

Kurssit on tarkoitettu ensisijaisesti sellaisille syöpään sairastuneille, jotka eivät ole aiemmin olleet syövän takia kurssilla. Kurssit ovat osallistujille maksuttomia. Myös Kela järjestää kursseja syöpäpotilaille.

Sopeutumisvalmennuskursseja rahoittavat Kela ja Ray. Kelan ja Ray:n tukemille kursseille haetaan erillisillä hakulomakkeilla. Kelan hakulomake on KU 132 (harkinnanvarainen kuntoutus). Liitteeksi tarvitaan lääkärin B-lausunto kuntoutuksen tarpeesta tai kuntoutussuunnitelma / epikriisi, jossa on lääkärin suositus kurssille.

Hakulomake Kelan tukemalle kurssille

Ray:n rahoittamille kursseille haetaan erillisellä lomakkeella. Kurssihakemukseen ei tarvitse liitteitä. Ray:n sopeutumisvalmennuskurssihakemukset lähetetään järjestävälle syöpäyhdistykselle ja Kelan kurssihakemukset Kelalle suoraan. Kurssihakemuksia saa syöpäyhdistyksiltä, Kelalta sekä kuntoutusohjaajalta.

Hakulomake Ray:n rahoittamalle kurssille

Ray:n ja Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen sopeutumisvalmennuskurssit 2017

ALUSTAVA KURSSILUETTELO:

Takaisin arkeen syövän jälkeen,
syöpään sairastuneiden naisten yksilökurssi.
Aloitus Rokuan health & spa 17-19.3.2017. Avoillat Raahessa 30.3, 6.4, 20.4, 4.5, 11.5, 18.5.
Viimeinen hakupäivä 17.2.2017.

Luonnosta eväitä elämään,
eläkeikäisten syöpään sairastuneiden yksilökurssi.
11-15.9.2017 Pikku-Syöte, Pudasjärvi.
Viimeinen hakupäivä 4.8.2017

Suru elämässäni, voimaa luonnosta
.
Läheisensä syöpään menettäneiden kurssi.
21-24.9.2017 Levi.
Viimeinen hakupäivä 11.8.2017.

Kurssien rahoitus varmistuu lopullisesti tammikuussa 2017.  Lisätietoja kursseista saat Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksestä.

Tutustu Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen kuntoutuspalveluihin.

Mitä sopeutumisvalmennus on?

Muut Syöpäjärjestöjen kuntoutuskurssit

Voit hakea myös muille Syöpäjärjestöjen ja Kelan järjestämille sopeutumisvalmennuskursseille. Kursseja järjestetään eri puolilla Suomea.

Tutustu kurssivalikoimaan