Kuntoutuskurssit

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys järjestää Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) tukemia sopeutumisvalmennuskursseja eri puolilla Pohjois-Suomea. Kurssille paras aika olisi hakea yhden-kahden vuoden kuluttua sairastumisesta.

Kurssit on tarkoitettu ensisijaisesti sellaisille syöpään sairastuneille, jotka eivät ole aiemmin olleet syövän takia kurssilla. Kurssit ovat osallistujille maksuttomia. Myös Kela järjestää kursseja syöpäpotilaille.

Sopeutumisvalmennuskursseja rahoittavat Kela ja STEA. Kelan ja STEA:n tukemille kursseille haetaan erillisillä hakulomakkeilla. Kelan hakulomake on KU 132 (harkinnanvarainen kuntoutus). Liitteeksi tarvitaan lääkärin B-lausunto kuntoutuksen tarpeesta tai kuntoutussuunnitelma / epikriisi, jossa on lääkärin suositus kurssille.

Hakulomake Kelan tukemalle kurssille

STEA:n rahoittamille kursseille haetaan erillisellä lomakkeella. Kurssihakemukseen ei tarvitse liitteitä. STEA:n sopeutumisvalmennuskurssihakemukset lähetetään järjestävälle syöpäyhdistykselle ja Kelan kurssihakemukset Kelalle suoraan. Kurssihakemuksia saa syöpäyhdistyksiltä, Kelalta sekä kuntoutusohjaajalta.

Hakulomake STEA:n rahoittamalle kurssille

STEA:n ja Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen sopeutumisvalmennuskurssit 2017

KURSSILUETTELO:

Takaisin arkeen syövän jälkeen,
syöpään sairastuneiden naisten yksilökurssi.
Aloitus Rokuan health & spa 1.-3.9.2017. Avoillat Raahessa 7.9, 28.9, 11.10, 19.10, 2.11 ja 7.11. paikkana Raahessa Kirkkokatu 53 B 14.
Viimeinen hakupäivä 1.8.2017.

Luonnosta eväitä elämään,
eläkeikäisten syöpään sairastuneiden yksilökurssi.
11-15.9.2017 Pikku-Syöte, Pudasjärvi.
Viimeinen hakupäivä 4.8.2017

Suru elämässäni, voimaa luonnosta
.
Läheisensä syöpään menettäneiden kurssi.
21-24.9.2017 Levi.
Viimeinen hakupäivä 11.8.2017.

Lisätietoja kursseista saat Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksestä.

Tutustu Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen kuntoutuspalveluihin.

Mitä sopeutumisvalmennus on?

Muut Syöpäjärjestöjen kuntoutuskurssit

Voit hakea myös muille Syöpäjärjestöjen ja Kelan järjestämille sopeutumisvalmennuskursseille. Kursseja järjestetään eri puolilla Suomea.

Tutustu kurssivalikoimaan