Oulun vertaistukiryhmät

Oulussa järjestetään useita vertaistukiryhmiä miehille ja naisille.

Eturauhassyöpään sairastuneiden miesten vertaisryhmä

Avoin ryhmä, johon ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Ryhmässä keskustellaan vapaasti sairaudesta ja kokemuksista sairastumisesta, mutta myös muista kulloisellakin hetkellä tärkeistä asioista. Kokoontuminen ja sairaus yhdistävät, vaikka kaikkien kohdalla sairaus ja hoidot eivät olisikaan samanlaisia. Ryhmässä käy välillä myös asiantuntijoita eri aloilta, kuten urologi ja seksuaaliterapeutti.

Suunnitelman mukaiset syyskauden 2022 tapaamiset torstaisin klo 17.30-19.30 yhdistyksen toimistolla (Rautatienkatu 22 B 13). Kokoontumiset toteutuvat, mikäli koronavirustilanne sen sallii:

• 29.9.
  • 27.10
  • 24.11.
  • 15.12.

Ryhmän vetäjänä toimii tukihenkilö Osmo Lassi, puh. 044 343 6566.

MPN-diagnoosin saaneiden vertaisryhmä

Onko sinulla diagnosoitu myeloproliferatiivinen sairaus (polysytemia vera, essentiaalinen trombosytemia, myelofibroosi)? MPN-diagnoosin saaneiden uusi vertaisryhmä aloittaa Oulussa.

Tule mukaan keskustelemaan ja jakamaan kokemuksia!

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen toimisto, Rautatienkatu 22 B 13.

Ryhmään ei tarvitse ilmoittautua. Tervetuloa!

Lisätietoja antaa yhdistyksen neuvontahoitaja.

Palliatiivisessa hoidossa olevien syöpään sairastuneiden/kroonista syöpää sairastavien vertaistukiryhmä

Suljettu ryhmä kokoontuu yhdistyksen toimistolla (Rautatienkatu 22 B 13, Oulu) keskiviikkoisin klo 16.30-18.00

• 7.9
  • 28.9
  • 19.10
  • 9.11
  • 30.11

Ryhmän vetäjänä toimii yhdistyksen neuvontahoitaja, lyhytterapeutti Virpi Sipola. Lisätietoja ja ilmoittautuminen ryhmään 0400 944 263 tai virpi.sipola@pssy.org

Rintasyöpään sairastuneiden vertaistukiryhmä

Olet lämpimästi tervetullut mukaan avoimeen vertaistukiryhmäämme!

Toiminta on suunnattu kaikille, jotka ovat rintasyöpään sairastuneet – missä vaiheessa potilaan polkua oletkin.

Vertaistuki-illat ovat turvallisia ja luottamuksellisia tiloja jakaa kaikkia sairauden herättämiä tunteita ja kokemuksia yhdessä toisen saman kokeneen kanssa, joka voi ymmärtää kokemaasi syvemmin oman kokemuksensa kautta.

Syyskauden 2022 avoimet vertaistuki-illat kerran kuussa tiistaisin klo 17.30-19.30 Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen tiloissa (Rautatienkatu 22 B 13, 90100 Oulu).

• 30.8
  • 27.9
  • 25.10
  • 22.11

Tapaamisiin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Toiminta toteutetaan Rintasyöpäyhdistyksen ja Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen yhteistyönä ja vertaistukiryhmää ohjaa vertaistukihenkilö Ritva Horneman, puh. 050 485 4232.

Vesijumppa Verven altaalla (Kapellimestarinkatu 4, Caritas-kortteli) joka parillinen tiistai, 11.1.2022 alkaen.

Pukutiloihin pääsee klo 16 ja tilat ovat käytettävissä klo 17.45 saakka, ohjattu jumppa klo 16.30 – 17.15. Saunomismahdollisuus.

Jumpan hinta 5 eur/kerta tai kausimaksu.
Lisätietoja vesijumpan koordinoijalta Sinikka Nissilältä, sinikka.nissila@gmail.com, 050 386 5206 (iltaisin)

Olet tervetullut mukaan toimintaamme juuri sellaisena kuin olet! Jaettu taakka on kevyempi kantaa!