Oulun vertaistukiryhmät

Oulussa järjestetään useita vertaistukiryhmiä miehille ja naisille.

Eturauhassyöpään sairastuneiden miesten vertaisryhmä

Avoin ryhmä, johon ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Ryhmässä keskustellaan vapaasti sairaudesta ja kokemuksista sairastumisesta, mutta myös muista kulloisellakin hetkellä tärkeistä asioista. Kokoontuminen ja sairaus yhdistävät, vaikka kaikkien kohdalla sairaus ja hoidot eivät olisikaan samanlaisia. Ryhmässä käy välillä myös asiantuntijoita eri aloilta, kuten urologi ja seksuaaliterapeutti.

Suunnitelman mukaiset kevätkauden 2022 tapaamiset torstaisin klo 17.30-19.30 yhdistyksen toimistolla (Rautatienkatu 22 B 13). Kokoontumiset toteutuvat, mikäli koronavirustilanne sen sallii:
24.2.
31.3.
28.4. vieraina OYS:n urologian poliklinikalta urologi Erkki Ollikkala ja syöpäsairaanhoitaja Sanna Huurinainen
19.5.  alkaen klo 17.00, paikkana Villa Toivo Hietasaaressa

Ryhmän vetäjänä toimii tukihenkilö Osmo Lassi, puh. 044 343 6566.

Hyvinvointia tukevaa vertaisryhmätoimintaa syöpäkuntoutujille (ryhmä on täynnä)

Tutustumme hyvinvointimme rakennuspalikoihin – ravinto, liikunta, mieli, uni – teemoittain alustaen, keskustellen, yhdessä toimien ja kokeillen toisiamme tukien.

Ryhmä kokoontuu kahdeksan kertaa viikoilla 12 – 20 (paitsi ei pääsiäisenä 18.4.) maanantaisin kello 17 – 19 Aleksinkulmassa ja lähialueen toimintapaikoissa. Ryhmän ohjaajina toimivat yhdistyksen vertaistukiryhmäohjaaja ja liikunnanohjauksen ammattilainen.

Lisätietoja antaa yhdistyksen vapaaehtoistoiminnan koordinaattori.

MPN-diagnoosin saaneiden vertaisryhmä

Onko sinulla diagnosoitu myeloproliferatiivinen sairaus (polysytemia vera, essentiaalinen trombosytemia, myelofibroosi)? MPN-diagnoosin saaneiden uusi vertaisryhmä aloittaa Oulussa.

Tule mukaan keskustelemaan ja jakamaan kokemuksia!

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen toimisto, Rautatienkatu 22 B 13.

Ryhmään ei tarvitse ilmoittautua. Tervetuloa!

Lisätietoja antaa yhdistyksen neuvontahoitaja.

Rintasyöpään sairastuneiden vertaistukiryhmä

Olet lämpimästi tervetullut mukaan avoimeen vertaistukiryhmäämme!

Toiminta on suunnattu kaikille, jotka ovat rintasyöpään sairastuneet – missä vaiheessa potilaan polkua oletkin.

Vertaistuki-illat ovat turvallisia ja luottamuksellisia tiloja jakaa kaikkia sairauden herättämiä tunteita ja kokemuksia yhdessä toisen saman kokeneen kanssa, joka voi ymmärtää kokemaasi syvemmin oman kokemuksensa kautta.

Kevätkauden 2022 avoimet vertaistuki-illat kerran kuussa tiistaisin Yhteisötalo Aleksinkulmassa – Aleksanterinkatu 9, 90100 Oulu.

• 1.2.2022 17-19 Huom! Pandemiatilanteen takia helmikuun tapaaminen 1.2. järjestetään etänä. Ei ennakkoilmoittautumista, pääset tapaamiseen suoraan tästä linkistä: Oulun avoin vertaistukiryhmä
  • 1.3.2022 17-19
  • 29.3.2022 17-19
  • 26.4.2022 17-19
  • 24.5.2022 17-19 Villa Toivossa, Kaljaasintie 6.

Tapaamisiin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Lisätietoja toiminnasta oulu@europadonna.fi.

Toiminta toteutetaan Rintasyöpäyhdistyksen ja Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen yhteistyönä ja vertaistukiryhmää ohjaavat koulutetut vertaistukihenkilöt Kristiina ja Ritva.

Vesijumppa Verven altaalla (Kapellimestarinkatu 4, Caritas-kortteli) joka parillinen tiistai, 11.1.2022 alkaen.

Pukutiloihin pääsee klo 16 ja tilat ovat käytettävissä klo 17.45 saakka, ohjattu jumppa klo 16.30 – 17.15. Saunomismahdollisuus.

Jumpan hinta 5 eur/kerta tai kausimaksu.
Lisätietoja vesijumpan koordinoijalta Sinikka Nissilältä, sinikka.nissila@gmail.com, 050 386 5206 (iltaisin)

Olet tervetullut mukaan toimintaamme juuri sellaisena, kuin olet! Jaettu taakka on kevyempi kantaa!