Oulun vertaistukiryhmät

Oulussa järjestetään useita vertaistukiryhmiä miehille ja naisille.

Eturauhassyövän sairastaneiden miesten vertaisryhmä

Avoin ryhmä, johon ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Ryhmässä keskustellaan vapaasti sairaudesta ja kokemuksista sairastumisesta, mutta myös muista kulloisellakin hetkellä tärkeistä asioista. Kokoontuminen ja sairaus yhdistävät, vaikka kaikkien kohdalla sairaus ja hoidot eivät olisikaan samanlaisia. Ryhmässä käy välillä myös asiantuntijoita eri aloilta, kuten urologi ja seksuaaliterapeutti.

Ryhmän vetäjänä toimii tukihenkilö Osmo Lassi, puh. 044 343 6566. Ryhmän kokoontumispaikkana on yhdistyksen toimisto osoitteessa Rautatienkatu 22 B 13 Oulu.

Kevätkauden 2017 tapaamiset:

Keskiviikko 25.1.2017 klo 17.30
Torstai 23.2.2017 klo 17.30
Torstai 23.3.2017 klo 17.30
Torstai 20.4.2017 klo 17.30
Torstai 18.5.2017 klo 17.00, paikkana Villa Toivo (Kaljaasintie 6, Oulun Hietasaaressa). Keskustelun lomassa grillataan makkaraa, kahvitellaan ja suunnitellaan syksyn ohjelmaa ym.

Tervetuloa!

Tiedustelut: neuvontahoitaja tai Osmo Lassi 044 343 6566.

Elämässä kiinni vertaistukiryhmä

Oulun alueella palliatiivisessa hoidossa oleville syöpäpotilaille. Ryhmän ohjaajana toimii psykologi Teija Jokipii.

Ryhmä kokoontuu n. 3 vk:n välein.

Jos kiinnostuit, kysy lisää yhdistyksen neuvontahoitajalta.

Rintasyöpäryhmä Tervasiskot

Rintasyövän sairastaneiden naisten vertaisryhmän kokoontumiset kevätkaudella 2017:

Tiistaisin 24.1, 21.2., 21.3., 18.4., 16.5. klo 17.30-20.30 yhdistyksen Oulun toimistolla Rautatienkatu 22 B 13.
Tiistai 6.6. klo 17.00-21.00,  Villa Toivossa, Hietasaari, Kaljaasintie 6, Oulu

Lisätietoja antaa ryhmän vetäjä Ritva Horneman, puh. 050 4854 232.

Tervasiskojen oma vesijumppa:
Kevään 2017  vesijumpat Caritaksella (Kapellimestarinkatu 2) tiistaisin kahden viikon välein: Päivät: 3.1., 17.1., 31.1., 14.2., 28.2., 14.3., 28.3., 11.4., 25.4., 9.5., ja viimeinen kerta 23.5.

Caritaksen I kerroksen saunatiloihin pääsee klo 17.00 ja ohjatut jumpat alkavat klo 17.15. Jumpan kesto 45 min, jonka jälkeen vielä puoli tuntia aikaa saunoa.
Hinta 6 euroa per kerta

Lisätietoja vesijumpan koordinoijalta Sinikka Nissilältä, sinikka.nissila(at)gmail.com, puh. 050 386 5206.

Syöpää sairastavien omaisten/läheisten vertaisryhmä Oulussa

Ryhmä kokoontuu keskiviikkona 15.2., torstaina 16.3., keskiviikkona 12.4. torstaina 11.5. klo 17.30 Oulun toimistolla (Rautatienkatu 22 B 13).
Kesän avajaiset makkaranpaistoineen torstaina 1.6. klo 17.30 Villa Toivossa (Kaljaasintie 6, Hietasaari).

Ryhmä on tarkoitettu kaikille, kaiken ikäisille omaisille/läheisille, jotka kulkevat syöpään sairastuneen rinnalla.

Ryhmä on avoin eikä siihen tarvitse ilmoittautua etukäteen. Ryhmää ohjaavat omaisten tukihenkilöt Ulla Malinen ja Sirkka-Liisa Salmenkangas.

Lisätietoja saat yhdistyksen neuvontahoitajalta.

Tervetuloa!