Syöpäpotilaiden ja läheisten neuvonta

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksestä saat tietoa syöpään liittyvistä asioista ja yhdistyksen toiminnasta. Palvelut ovat maksuttomia. Voit keskustella sairauteen liittyvistä asioista sairaanhoitajan kanssa luottamuksellisesti, omilla ehdoillasi.

Vertaistuki

Haluamme tukea syöpään sairastuneita ja hänen läheisiään muuttuneessa elämäntilanteessa. Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys välittää tukihenkilöitä ja järjestää erilaisia vertaistukiryhmiä.

Haluan tukihenkilön

Ota yhteyttä meihin, jos tarvitset vertaistukea. Meillä on tukihenkilöitä sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Kurssitoiminta

Syöpä on raskas sairaus. Syövästä toipuminen tai sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia ja siksi sairastuneet voivat tarvita monenlaista tukea. Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys tarjoaa tarjoaa sairastuneille ja heidän läheisilleen erilaisia kursseja.

Terveyden edistäminen

Syövän ehkäisy ja terveyden edistäminen ovat ydintehtäviämme. Ohjaamme terveellisiin elintapoihin syövän ehkäisemiseksi ja jo sairastuneiden auttamiseksi. Haluamme kiinnittää huomiota myös syövän varhaiseen toteamiseen.

Periytyvyysneuvonta

Perinnöllisen syövän riskiä voi selvittää perinnöllisyysneuvonnassa. Perinnöllisyysneuvonnan tarkoituksena on selvittää, onko henkilöllä perinnöllinen syöpäalttius eli tavallista suurempi riski sairastua syöpään.

Tietoa syövästä

Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista.

Potilasoppaat ja -verkostot

Suomen Syöpäpotilaat ylläpitää kattavaa ja ajanmukaista potilasopasvalikoimaa sekä valtakunnallista potilasverkostotoimintaa.