Syöpäpotilaiden ja läheisten neuvonta

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksestä saat tietoa syöpään liittyvistä asioista ja yhdistyksen toiminnasta. Palvelut ovat maksuttomia. Voit keskustella sairauteen liittyvistä asioista sairaanhoitajan kanssa luottamuksellisesti, omilla ehdoillasi.

Neuvontahoitajiemme vastaanotot ovat Oulussa. Voit ottaa yhteyttä monella tapaa: tule käymään, soita tai lähetä sähköpostia.

Neuvontahoitajiemme yhteystiedot

Haluatko vertaistukea saman kokeneilta?

Tutustu vertaistukitoimintaamme

Meiltä saat myös

Neuvontapalvelun toimintaperiaatteet

• Hoitajamme vastaavat syöpään liittyviin yleisluontoisiin kysymyksiin.
  • Neuvonta on luottamuksellista: hoitajia sitoo vaitiolovelvollisuus.
  • Neuvontapalvelussa ei synny hoitosuhdetta, joten siihen ei sovelleta lakia potilaan asemasta ja oikeuksista.
  • Neuvontapalvelu ei korvaa lääkärin tai muun terveydenhuollon ammattihenkilön antamaa neuvontaa, tutkimusta tai hoitoa.
  • Huomioithan, ettei neuvontapalvelun hoitajilla ole käytössään aiempia terveystietojasi. Heidän antamansa vastaukset perustuvat kertomiisi terveystietoihin.

Syöpäjärjestöjen neuvontapalvelu

Myös Syöpäjärjestöjen neuvontapalvelu auttaa sairastuneita, heidän läheisiään ja muita syövästä huolestuneita.

Ota yhteyttä ja tutustu neuvontapalveluun Kaikki Syövästä-sivustolla

Etuusneuvonta

Syöpä voi tuoda mukanaan kysymyksiä ja huolta toimeentulosta, korvauksista ja erilaisista maksuista. Jos toimeentulo, sosiaalietuudet tai potilaan oikeudet herättävät kysymyksiä, ota yhteyttä Syöpäjärjestöjen valtakunnalliseen etuusneuvontaan.

Etuusneuvonnan yhteystiedot löydät Kaikki Syövästä -sivustolta

Syöpäkipulinja

Syöpä ja sen hoidot voivat aiheuttaa monenlaista kipua. Syöpäkipulinja on syöpäkipujen hoitoa tukeva puhelinpalvelu.

Lue lisää Kaikki syövästä -sivulta

Potilaan polku

Jokaisen syöpään sairastuneen tilanne on yksilöllinen, mutta sairauden vaiheet ja potilaan tarpeet ovat samankaltaisia. Potilaan polku on työkalu, jonka avulla saat yleiskuvan potilaan matkasta.

Potilaan polku kuvaa sairastuneen matkaa aina diagnoosista, hoitoihin ja parantumiseen sekä tarvittaessa saattohoitoon saakka. Tänä päivänä yhä useamman potilaan polku päättyy onneksi toipumiseen ja seurantaan.

Kulje potilaan polku Kaikki Syövästä -sivustolla