Tieteellinen toiminta ja apurahat

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys tukee Pohjois-Suomessa tehtävää tieteellistä tutkimusta.

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Aino ja Esko Pörhön ja Syöpärahaston apurahat ovat haettavissa.

Aino ja Esko Pörhön rahastosta myönnettävät apurahat on tarkoitettu ensisijaisesti synnytys- ja naistentautien klinikassa gynekologisen syövän hoitoon osallistuvien sairaanhoitohenkilöstön jatko- ja täydennyskoulutukseen sekä virkistystoimintaan. Lisäksi voidaan tukea gynekologisten syöpien tutkimusta ja hoitojen kehittämistä. Hakuaika päättyy 31.3.2024.

Syöpärahastosta myönnettävät apurahat on tarkoitettu Pohjois-Suomessa työskentelevien tutkijoiden harjoittamaan tieteelliseen tutkimustoimintaan, koulutukseen ja opintomatkoihin. Hakuaika päättyy 30.4.2024.

Apurahan hakuohjeet löydät täältä

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen rahastot

Aino ja Esko Pörhön rahasto

• Vuonna 1988 perustetusta rahastosta myönnetään apurahoja ensisijaisesti synnytys- ja naistentautien klinikassa gynekologisen syövän hoitoon osallistuvien sairaanhoitohenkilöstön jatko- ja täydennyskoulutukseen sekä virkistystoimintaan. Lisäksi voidaan tukea gynekologisten syöpien tutkimusta ja hoitojen kehittämistä.

Anja ja Kai Dammertin rahasto

• anatomisen patologian tutkimustyöhön

Anni ja Sanni Heusalan rahasto

• syöpätutkimukseen ja -koulutukseen