Kurssitoiminta

Syöpä on raskas sairaus. Syövästä toipuminen tai sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia ja siksi sairastuneet voivat tarvita monenlaista tukea. Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys tarjoaa tarjoaa sairastuneille ja heidän läheisilleen erilaisia kursseja.

Syöpäjärjestöjen tavoitteena on, että jokainen syöpään sairastunut saisi hänen elämäntilannettaan ja tarpeitaan vastaavia kuntoutumisen tukipalveluita.

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys järjestää syöpäpotilaille tarkoitettuja kursseja, joiden tarkoitus on auttaa ja tukea syöpäpotilasta sekä hänen läheisiään sairauden kaikissa vaiheissa ja edistää heidän elämänlaatuaan ja terveyttään.

Kursseilla saat tietoa syövästä ja sen kanssa elämisestä. Kursseilla on teemasta riippuen myös mm. liikunnallista ohjelmaa, keskusteluja ja työskentelyä ryhmässä. Vertaistuki on kursseilla tärkeässä roolissa.

Tutustu Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen tarjoamiin kursseihin

Muut Syöpäjärjestöjen kurssit

Erilaisia kursseja pidetään ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.

Vuoden 2021 kurssit Kaikki Syövästä -sivustolla