Siirry suoraan sisältöön

Toiminta

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys on perustettu vuonna 1956. Yhdistyksen tavoitteena on olla tunnettu ja arvostettu pohjoisen ihmisen terveyden edistäjä ja syöpään sairastuneen ja hänen läheisensä tukija.

Olemme Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenjärjestö ja osa Syöpäjärjestöjä.

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksellä on toimipiste Oulussa, lisäksi yhdistyksen neuvontahoitaja on tavattavissa Kemissä Länsi-Pohjan keskussairaalassa ja Kajaanin keskussairaalassa muutaman kerran vuodessa. Yhdistyksellä on myös paikallisosastoja useilla paikkakunnilla.
Paikallisosastot

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä jokainen halukas. Tuellasi on iso merkitys.
Liity mukaan jäseneksi!

Yhdistyksen toimintaa rahoitetaan jäsenmaksuilla, lahjoituksilla ja keräyksillä.
Lahjoita

Toimintakertomus 2021

Hallitus

Yhdistyksen palvelut täydentävät julkisen sektorin palveluita. Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys tekee tiivistä yhteistyötä alueen sairaaloiden, sairaanhoitopiirien ja terveyskeskusten kanssa. Yhdistys pystyy omalla ammattitaidollaan turvaamaan palveluiden korkean laadun ja vaikuttavuuden.

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen palvelut

Terveyden edistäminen:
Yhdistys tarjoaa terveysneuvontaa ja opastaa syövän varhaistoteamisessa ja ennaltaehkäisyssä.
Terveysneuvonta

Potilaiden ja läheisten neuvonta:
Yhdistyksen henkilökunta auttaa syöpäpotilaita ja heidän läheisiään.
Neuvontapalvelut

Kuntoutus:
Tarjoamme sairastuneille kursseja ja muuta tukea kuntoutumiseen.
Kurssit ja kuntoutus

Vertaistuki:
Yhdistys välittää ja kouluttaa tukihenkilöitä sairastuneille ja heidän läheisilleen. Tukihenkilöt auttavat selviytymään sairauden kanssa. Järjestämme myös keskustelu- ja vertaistukiryhmiä
Tukihenkilöt

Avustukset ja apurahat:
Yhdistys jakaa avustuksia syöpään sairastuneille ja tukee pohjoissuomalaista tieteellistä tutkimustyötä.
Avustukset
Apurahat

Tietoa syövästä:
Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu ajankohtaista tietoa syövästä ja sen hoidosta.
Kaikki syövästä -sivusto

Potilasoppaat:
Suomen Syöpäpotilaat ylläpitää potilasoppaita eri aiheista. Oppaiden avulla tuetaan syöpäpotilaita ja heidän läheisiään tarjoamalla asiallista ja ymmärrettävää tietoa. Osa oppaista käsittelee jotain tiettyä syöpää, osa keskittyy syövän ja sen hoidon aiheuttamiin erityiskysymyksiin.
Tutustu potilasoppaisiin