Rovaniemen osasto

Rovaniemen osasto järjestää monipuolista ohjelmaa potilaille ja heidän läheisilleen. Koronavirus huomioidaan osaston toiminnassa, voit kysyä tarkempia tietoja toiminnasta osaston vetäjältä.

Puheenjohtaja Paula Tolonen
paula.tolonen1(at)luukku.com

Ilmoitamme toiminnastamme Uusi Rovaniemi -lehden seurapalstalla.

Tutustu Rovaniemellä toimiviin vertaisryhmiin.

Pikkujoulu

Tule mukaan katsomaan Rovaniemen Teatterin ”Kuumia aaltoja -karaokeshow” lauantaina 20.11. klo 13.00! Esitys 15€, esitys ja ruokailu 35€. Ilmoittautuminen 5.11. mennessä 0400 435 698.

Ohjattu jumppa

Viikoilla 46-49 on mahdollisuus osallistua AMK:n 3. lukukauden fysioterapeuttiopiskelijoiden ohjaamaan jumppaan (klinikkaharjoittelu) oppilaitoksen kampuksella. Maksuton.

Päiväkerho

Tietoa ajankohtaisista asioista, keskustelua, askartelua ja retkiä. Kerhoon ovat tervetulleita syöpään sairastuneet ja heidän läheisensä.
Kerho kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 12.00.
Paikkana Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen toimisto, Korkalonkatu 18, 2 krs.
Lisätietoja Paula, 0400 435 698.

Allasjumppa (vain jäsenille)

Syöpään sairastuneille ja siitä selvinneille keskiviikkoisin klo 19.45-20.30, paikkana uimahalli Vesihiisi, Laguuni-allas. Ohjaajina fysioterapiaopiskelijat. Lisätietoja Paula 0400 435 698.

Syöpään sairastuneiden naisten keskustelu- ja vertaisryhmä Vertaisvoima

Keskustelua sekä monipuolista yhdessä tekemistä. Virkistystä ja voimia arkeen.

Kokoontuu kerran kuukaudessa tiistai-iltaisin klo 18.00 Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen tiloissa, Korkalonkatu 18 Rovaniemi.

Lisätietoja: Hanna, 0400 975 626

Jumppa

Maanantaisin klo 17.00 uimahallin musiikkiliikuntasalissa, osallistumismaksu 2€/kerta (peritään paikan päällä). Yhteistyössä ROVAKA:n kanssa.

Tuolijumppa

Torstaisin klo 16-17 uimahallin musiikkiliikuntasalissa, osallistumismaksu 2€/kerta (peritään paikan päällä). Yhteistyössä ROVAKA:n kanssa.

Bocciaa

Tiistaisin klo 14-16 ja torstaisin klo 15-16 uimahallin musiikkiliikuntasalissa. Maksuton. Yhteistyössä ROVAKA:n kanssa.

Keltakankaan kuntosali

Vapaassa käytössä maanantaisin klo 18-19 ja keskiviikkoisin  klo 16-17, ei ohjaajaa. Yhteistyössä ROVAKA:n kanssa.

Lapin Sylvertit -vertaistukea ja virkistystä syöpälapsiperheille

Vetäjä Annika Halonen puh. 045 1226 903
annika.halonen(at)gmail.com

Toiminnallisia ja mukavia vertaistapaamisia yhdessä lasten ja aikuisten kanssa vaihtuvassa ympäristössä, perheiden toiveet huomioiden.

Tellervo ja Aapo-Matti Salmen rahasto

Rahastosta voidaan myöntää varoja Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys ry:n Rovaniemen osaston valvonnassa Rovaniemen alueella asuvien syöpäpotilaiden toimintoihin ja tarpeisiin:

• lapsisyöpäpotilaiden hyväksi
  • hoitovälineiden kuten kipupumppujen hankintaan
  • iäkkäiden yksinäisten syöpäpotilaiden elämän helpottamiseen

Avustusta haetaan lomakkeella, jota saa Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Rovaniemen ja Oulun  toimistoista. Täytetty hakemuslomake palautetaan Rovaniemen toimistoon. Kiireellisissä tapauksissa on hyvä olla yhteydessä asiasta ensin puhelimitse, jolloin avustuspäätös voidaan tehdä mahdollisimman joustavasti ja nopeasti. Lisätietoja saa yhdistyksen Rovaniemen ja Oulun toimistoista.

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Rovaniemen toimisto

Korkalonkatu 18., 2. krs.
Sairaanhoitaja Kaisa Tukiainen puh. 0400 944 267, kaisa.tukiainen@pssy.org neuvontahoitaja / järjestösihteeri

Jäsenyyteen liittyvät asiat, sopeutumisvalmennus- ja virkistyskurssit, potilasoppaat, uimapukumerkit, tukihenkilötoiminta, ohjaus, neuvonta ja keskustelu sairauteen liittyvistä asioista.

Ajanvarauksella tavattavissa toimistolla.