Rovaniemen osasto

Rovaniemen osasto järjestää monipuolista ohjelmaa potilaille ja heidän läheisilleen.

Puheenjohtaja Paula Tolonen

paula.tolonen1(at)luukku.com

Torniojokilaakso tutuksi – retki syöpään sairastuneille ja läheisille 26.9.

Tutustutaan Torniojokilaaksoon joen molemmin puolin oppaan opastuksella. Matkareitti: Roi-Aavasaksa-Kukkolankoski-Tornio-Kukkolaforssen-Matarenki-Pello-Roi. Lähtö linja-autolla Rovaniemen kirkon parkkipaikalta, Vapaudentien puolelta klo 8.30, paluu n. klo 18.30. Osallistumismaksu 25 euroa, hintaan sisältyy lounas ja kahdet kahvit, joista toinen sämpylän kera. Mukaan kannattaa ottaa omaa juomista ja pientä purtavaa.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot diakoniatoimisto 2-10.9. puh. 040 583 0966. Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen jälkeen 13.9. mennessä Rovaniemen osaston tilille FI45 5640 0240 0783 65, viite 1326.

Retken järjestävät yhteistyössä Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Rovaniemen osasto ja Rovaniemen seurakunnan diakoniatyö ja sairaalasielunhoito.

Päiväkerho

Tietoa ajankohtaisista asioista, keskustelua, askartelua ja retkiä. Kerhoon ovat tervetulleita syöpään sairastuneet ja heidän läheisensä.
Kerho kokoontuu syksyllä 2019 joka toinen keskiviikko klo 12.00 11.9, 25.9., 9.10., 23.10., 6.11., 20.11., 6.11., 20.11., 4.12. ja 18.12.
Paikkana Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen toimisto, Korkalonkatu 18, 2 krs.
Kokoontumisista ilmoitetaan Uuden Rovaniemen seurapalstalla. Lisätietoja Paula, 0400 435 698.

Allasjumppa (vain jäsenille)

Syöpään sairastuneille ja siitä selvinneille keskiviikkoisin, (ei kuitenkaan syyslomaviikolla vk 42) 4.9. – 11.12.2019 klo 19.45-20.30. Paikkana uimahalli Vesihiisi, Laguuni-allas. Ohjaajina fysioterapiaopiskelijat. Osallistumismaksu 20 euroa/syyskausi.
Lisätietoja Paula 0400 435 698.

Tutustu Rovaniemellä toimiviin vertaisryhmiin.

Tapahtumista ja niiden mahdollisista muutoksista ilmoitetaan keskiviikkoisin ilmestyvän Uuden Rovaniemen seuratoimintapalstalla.

Lapin Sylvertit -vertaistukea ja virkistystä syöpälapsiperheille

Vetäjä Annika Halonen puh. 045 1226 903
annika.halonen(at)gmail.com

Toiminnallisia ja mukavia vertaistapaamisia yhdessä lasten ja aikuisten kanssa vaihtuvassa ympäristössä, perheiden toiveet huomioiden.

Tellervo ja Aapo-Matti Salmen rahasto

Rahastosta voidaan myöntää varoja Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys ry:n Rovaniemen osaston valvonnassa Rovaniemen alueella asuvien syöpäpotilaiden toimintoihin ja tarpeisiin:

• lapsisyöpäpotilaiden hyväksi
  • hoitovälineiden kuten kipupumppujen hankintaan
  • iäkkäiden yksinäisten syöpäpotilaiden elämän helpottamiseen

Avustusta haetaan lomakkeella, jota saa Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Rovaniemen ja Oulun  toimistoista. Täytetty hakemuslomake palautetaan Rovaniemen toimistoon. Kiireellisissä tapauksissa on hyvä olla yhteydessä asiasta ensin puhelimitse, jolloin avustuspäätös voidaan tehdä mahdollisimman joustavasti ja nopeasti. Lisätietoja saa yhdistyksen Rovaniemen ja Oulun toimistoista.

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Rovaniemen toimisto

Korkalonkatu 18., 2. krs.
Neuvontahoitaja / järjestösihteeri Kaisa Pahtakari puh. 0400 944 267, kaisa.pahtakari@pssy.org

Jäsenyyteen liittyvät asiat, sopeutumisvalmennus- ja virkistyskurssit, potilasoppaat, uimapukumerkit, tukihenkilötoiminta, ohjaus, neuvonta ja keskustelu sairauteen liittyvistä asioista.

Ajanvarauksella varmistat, että järjestösihteeri on tavattavissa toimistolla.