Rovaniemen osasto

Rovaniemen osasto järjestää monipuolista ohjelmaa potilaille ja heidän läheisilleen.

Puheenjohtaja Sirkka Peltola
Puh. 040 5771 789
sirkka.peltola(at)rovaniemi.fi

Yleisöluentotilaisuus

Ylilääkäri Tuula Toljamo kertoo Biopankista. Torstaina 1.2.2018 klo 18, paikkana Rovaniemen kaupungin valtuustosali osoitteessa Hallituskatu 7.

Teatteri

Keväällä 2018, tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

Toivon päivän tapahtuma

Järjestetään toukokuussa 2018.

Päiväkerho

Tietoa ajankohtaisista asioista, keskustelua, askartelua ja retkiä. Kerhoon ovat tervetulleita syöpään sairastuneet ja heidän läheisensä.
Kerho kokoontuu kevätkaudella 2018 joka toinen keskiviikko klo 12.00 17.1., 31.1., 14.2., 28.2., 14.3., 28.3., 11.4., 25.4., 9.5. ja 23.5.
Paikkana Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen toimisto, Korkalonkatu 18, 2 krs.
Kokoontumisista ilmoitetaan Uuden Rovaniemen seurapalstalla. Lisätietoja Paula, 0400 435 698.

Allasjumppa

Syöpään sairastuneille ja siitä selvinneille keskiviikkoisin, 17.1. – 30.5.2018 klo 19.45-20.30. Hiihtolomaviikolla 7.3. ei pidetä allasjumppaa. Paikkana uimahalli Vesihiisi, Laguuni-allas. Ohjaajina fysioterapiaopiskelijat. Osallistumismaksu 15 euroa/kevät.
Lisätietoja 040 577 1789.

Tutustu Rovaniemellä toimiviin vertaisryhmiin.

Tapahtumista ja niiden mahdollisista muutoksista ilmoitetaan keskiviikkoisin ilmestyvän Uuden Rovaniemen seuratoimintapalstalla.

Lapin Sylvertit -vertaistukea ja virkistystä syöpälapsiperheille

Vetäjä Annika Halonen puh. 045 1226 903
annika.halonen(at)gmail.com

Toiminnallisia ja mukavia vertaistapaamisia yhdessä lasten ja aikuisten kanssa vaihtuvassa ympäristössä, perheiden toiveet huomioiden.

Tellervo ja Aapo-Matti Salmen rahasto

Rahastosta voidaan myöntää varoja Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys ry:n Rovaniemen osaston valvonnassa Rovaniemen alueella asuvien syöpäpotilaiden toimintoihin ja tarpeisiin:

• lapsisyöpäpotilaiden hyväksi
  • hoitovälineiden kuten kipupumppujen hankintaan
  • iäkkäiden yksinäisten syöpäpotilaiden elämän helpottamiseen

Avustusta haetaan lomakkeella, jota saa Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Rovaniemen ja Oulun  toimistoista. Täytetty hakemuslomake palautetaan Rovaniemen toimistoon. Kiireellisissä tapauksissa on hyvä olla yhteydessä asiasta ensin puhelimitse, jolloin avustuspäätös voidaan tehdä mahdollisimman joustavasti ja nopeasti. Lisätietoja saa yhdistyksen Rovaniemen ja Oulun toimistoista.

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Rovaniemen toimisto

Korkalonkatu 18., 2. krs.
Neuvontahoitaja / järjestösihteeri Anneli Selkälä puh. 0400 944 267, anneli.selkala@pssy.org

Jäsenyyteen liittyvät asiat, sopeutumisvalmennus- ja virkistyskurssit, potilasoppaat, uimapukumerkit, tukihenkilötoiminta, ohjaus, neuvonta ja keskustelu sairauteen liittyvistä asioista.

Ajanvarauksella varmistat, että järjestösihteeri on tavattavissa toimistolla.