Rovaniemen osasto

Rovaniemen osasto järjestää monipuolista ohjelmaa potilaille ja heidän läheisilleen. Kaikki tapahtumat peruttu toistaiseksi koronaviruksen vuoksi.

Puheenjohtaja Paula Tolonen

paula.tolonen1(at)luukku.com

Tutustu Rovaniemellä toimiviin vertaisryhmiin.

Päiväkerho

Tietoa ajankohtaisista asioista, keskustelua, askartelua ja retkiä. Kerhoon ovat tervetulleita syöpään sairastuneet ja heidän läheisensä.
Kerho kokoontuu keväällä 2020 joka toinen keskiviikko klo xx
Paikkana Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen toimisto, Korkalonkatu 18, 2 krs.
Kokoontumisista ilmoitetaan Uuden Rovaniemen seurapalstalla. Lisätietoja Paula, 0400 435 698.

Allasjumppa (vain jäsenille), Peruttu toistaiseksi

Syöpään sairastuneille ja siitä selvinneille keskiviikkoisin, xx alkaen klo xx Paikkana uimahalli Vesihiisi, Laguuni-allas. Ohjaajina fysioterapiaopiskelijat. Osallistumismaksu 20 euroa/syyskausi.
Lisätietoja Paula 0400 435 698.

Tapahtumista ja niiden mahdollisista muutoksista ilmoitetaan keskiviikkoisin ilmestyvän Uuden Rovaniemen seuratoimintapalstalla.

Syöpään sairastuneiden miesten keskustelu- ja vertaisryhmä Teräsmiehet, Peruttu toistaiseksi

Monipuolista toimintaa, tietoa ja keskustelua.
Kokoontuu pääsääntöisesti joka kuukauden toinen torstai klo xx Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen tiloissa (Korkalonkatu 18 Rovaniemi).

Kokoontumiset vuonna 2020: 10.9., 15.10., 12.11. ja 10.12. Kokoontumisista ja mahdollisista muutoksista ilmoitetaan Uuden Rovaniemen seuratoimintapalstalla.

Lisätietoja vetäjiltä: Timo Koskinen, 040-768 4942 ja Timo Leppälä, 0400-893 049.

Syöpään sairastuneiden naisten keskustelu- ja vertaisryhmä Vertaisvoima, Peruttu toistaiseksi

Keskustelua sekä monipuolista yhdessä tekemistä. Virkistystä ja voimia arkeen.

Kokoontuu kerran kuukaudessa maanantai-iltaisin klo 18.00 Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen tiloissa, Korkalonkatu 18 Rovaniemi.

Kokoontumiset vuonna 2020: 7.9., 5.10., 2.11. ja 7.12. Kokoontumisista ja mahdollisista muutoksista ilmoitetaan Uuden Rovaniemen seuratoimintapalstalla.

Lisätietoja: Hanna, 0400 975 626

Luottamusta Sanasta -ryhmä, peruttu toistaiseksi

Pohdiskelua ja keskustelua Raamatun äärellä

Ryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa maanantaisin klo 13:00-14:00 Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen tiloissa, Korkalonkatu 18 Rovaniemi.

Kokoontumiset keväällä 2020:

Ryhmä järjestetään yhteistyössä Rovaniemen seurakunnan kanssa. Lisätietoja antaa Syöpäyhdistyksen vertaistukihenkilö Raija Alaluusua, 040 741 8329.

Lapin Sylvertit -vertaistukea ja virkistystä syöpälapsiperheille

Vetäjä Annika Halonen puh. 045 1226 903
annika.halonen(at)gmail.com

Toiminnallisia ja mukavia vertaistapaamisia yhdessä lasten ja aikuisten kanssa vaihtuvassa ympäristössä, perheiden toiveet huomioiden.

Tellervo ja Aapo-Matti Salmen rahasto

Rahastosta voidaan myöntää varoja Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys ry:n Rovaniemen osaston valvonnassa Rovaniemen alueella asuvien syöpäpotilaiden toimintoihin ja tarpeisiin:

• lapsisyöpäpotilaiden hyväksi
  • hoitovälineiden kuten kipupumppujen hankintaan
  • iäkkäiden yksinäisten syöpäpotilaiden elämän helpottamiseen

Avustusta haetaan lomakkeella, jota saa Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Rovaniemen ja Oulun  toimistoista. Täytetty hakemuslomake palautetaan Rovaniemen toimistoon. Kiireellisissä tapauksissa on hyvä olla yhteydessä asiasta ensin puhelimitse, jolloin avustuspäätös voidaan tehdä mahdollisimman joustavasti ja nopeasti. Lisätietoja saa yhdistyksen Rovaniemen ja Oulun toimistoista.

Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Rovaniemen toimisto

Korkalonkatu 18., 2. krs.
Neuvontahoitaja / järjestösihteeri Kaisa Pahtakari puh. 0400 944 267, kaisa.pahtakari@pssy.org

Jäsenyyteen liittyvät asiat, sopeutumisvalmennus- ja virkistyskurssit, potilasoppaat, uimapukumerkit, tukihenkilötoiminta, ohjaus, neuvonta ja keskustelu sairauteen liittyvistä asioista.

Ajanvarauksella varmistat, että järjestösihteeri on tavattavissa toimistolla.