Rovaniemen osasto

Rovaniemen osasto järjestää monipuolista ohjelmaa potilaille ja heidän läheisilleen. Koronavirus huomioidaan osaston toiminnassa, voit kysyä tarkempia tietoja toiminnasta osaston vetäjältä.

Puheenjohtaja Paula Tolonen
pkn8111(at)gmail.com

Ilmoitamme toiminnastamme Uusi Rovaniemi -lehden seurapalstalla.

Tutustu Rovaniemellä toimiviin vertaisryhmiin.

Tule tutustumaan frisbeegolfiin sunnuntaina 25.9.2022

klo 12.00 Lapin Urheiluopiston radalle (Hiihtomajantie 2). Pelin jälkeen siirrymme Ounasvaaran näköalatornille pullakahville. Elämyksen tarjoaa Doctordiscgolf /Tri Thanh Nguyen ”tohtori”. Hän on valinnut Rovaniemen seudun tämän syksyn hyväntekeväisyyskohteekseen. Siitä kiitos hänelle! Ilmoittautumiset 20.9. mennessä Paulalle 0400 435 698.

Syysretki Pyhätunturille 6.10.2022

Lähtö kirkon parkkipaikalta 6.10.2022 klo 8.00 ja paluu noin klo 17.00. Retken hinta 25 euroa, sisältää matkat, kevyen aamiaisen, lounaan sekä makkaran ja mehun. Ilmoittautumiset diakoniatoimistoon puh. 040 685 4920 14. – 28.9. arkisin klo 9-10. Retki järjestetään yhteistyössä Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Rovaniemen osaston, Rovaniemen seurakunnan diakoniatyön ja sairaalasielunhoidon kanssa. Lisätietoja 0400 435 698.

Liikunta- ja kuntosaliohjausta

Torstaisin klo 14-15 ajalla 3.11-8.12.2022 Jokiväylän Campus Borealias II:n tiloissa maksutonta liikunta- ja kuntosaliohjausta. Ohjaajina Lapin Ammattikorkeakoulun fysioterapiaopiskelijat.

Päiväkerho

Tietoa ajankohtaisista asioista, keskustelua, askartelua ja retkiä. Kerhoon ovat tervetulleita syöpään sairastuneet ja heidän läheisensä.
Kerho kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 12.00 alkaen 23.2.2022. Katso kokoontumispaikka Uusi Rovaniemi -lehden seurapalstalta. sätietoja Paula, 0400 435 698.

Allasjumppa (vain jäsenille)

Syöpään sairastuneille ja siitä selvinneille keskiviikkoisin klo 19.45-20.30 alkaen 16.2.2022, paikkana uimahalli Vesihiisi, Laguuni-allas. Ohjaajina fysioterapiaopiskelijat. Kevätkauden osallistumismaksu 20€. Korona-ajan turvallisuusohjeet uimahallin kahvion kassalta. Lisätietoja Paula 0400 435 698.

Syöpään sairastuneiden naisten keskustelu- ja vertaisryhmä Vertaisvoima

Keskustelua sekä monipuolista yhdessä tekemistä. Virkistystä ja voimia arkeen.

Kokoontuu kerran kuukaudessa tiistai-iltaisin klo 18.00 Kansalaistalolla (Rovakatu 23).

Alustava ohjelma:
Ti 10.8.2022 klo 18 Syksyn aloitus ja suunnitelma.
Ti 7.9.2022 klo 18 Vertaisvoiman merkityksestä.
Ti 5.10.2022 klo 18 Luovuus ja voimaantuminen.
Ti 9.11.2022 klo 18 Hyvään oloon keskittyminen.
Ti 14.12.2022 klo 18 Valoa ja juhlan odotusta.

Lisätietoja: Hanna, 0400 975 626

Bocciaa

Tiistaisin klo 14-16 ja torstaisin klo 15-16 uimahallin musiikkiliikuntasalissa. Maksuton. Yhteistyössä ROVAKA:n kanssa.

Keltakankaan kuntosali

Vapaassa käytössä maanantaisin klo 18-19 ja keskiviikkoisin  klo 16-17, ei ohjaajaa. Yhteistyössä ROVAKA:n kanssa.

Lapin Sylvertit -vertaistukea ja virkistystä syöpälapsiperheille

Vetäjä Annika Halonen puh. 045 1226 903
annika.halonen(at)gmail.com

Toiminnallisia ja mukavia vertaistapaamisia yhdessä lasten ja aikuisten kanssa vaihtuvassa ympäristössä, perheiden toiveet huomioiden.

Tellervo ja Aapo-Matti Salmen rahasto

Rahastosta voidaan myöntää varoja Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys ry:n Rovaniemen osaston valvonnassa Rovaniemen alueella asuvien syöpäpotilaiden toimintoihin ja tarpeisiin:

• lapsisyöpäpotilaiden hyväksi
  • hoitovälineiden kuten kipupumppujen hankintaan
  • iäkkäiden yksinäisten syöpäpotilaiden elämän helpottamiseen

Lisätietoja ja hakulomakkeen saa Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen Oulun toimistosta.